Nytt opplæringstilbud

Postet av Kongsvinger Svømmeklubb den 27. Nov 2017

Disse flotte damene i bakerste rekke på bildet skal helga 9.-10. desember ha svømmeopplæring - og vi er så utrolig glade for at vi har fått til et slik tilbud. :-)

Opplæringa er et samarbeidsprosjekt med Vinger Hotel (som stiller med basseng), Flyktning- og inkluderingsenheten i Kongsvinger Kommune (ved Farishta Jamaluddin, foran til høyre på bildet), Glåmdal Interkommunale Voksenopplæringssenter (ved Farzana Qasimi, foran til venstre på bildet) og oss i svømmeklubben. Finansiering har vi fått til gjennom søknader om støtte fra NIFs Flyktningefond og Sullandgruppen.

I tillegg til det allerede tidsberamma kurset for damer, håper vi også å få til et kurs for gutter/menn 2.-3. desember, og enda et damekurs i starten på januar 2018.

Kursene våre for minoritetsspråklige nybosatte vil foregå i bassenget på Vinger Hotel, der vi er skjermet for andre badende. Vi har inntil 10 plasser i hver kurshelg, og målet for et slik kurs er at deltagerne skal klare seg selv i vann. Det er viktig for oss som bor i en by med ei elv på midten!

Svømmeklubben stiller med 2 voksne instruktører på hver kurs; damene blir lært opp av Elma Omerovic og Alexandra Svensson mens guttene får instruksjon av Christian Hesbøl Bakken og Marius Biagi.

Vi gleder oss til å komme ordentlig i gang, og ønsker alle deltagerne lykke til! :-)