Bli med på svømmeaksjonen 2016

Onsdag 9. mars åpner årets utgave av ‪#‎svømmeaksjonen‬. Det er et landsomfattende tiltak i regi av Svømmeforbundet og Gjensidigestiftelsen, hvor barn mellom 6 og 10 år tilbys gratis svømmekurs over 10 timer. Vi i Kongsvinger svømmeklubb er stolte av å være med på dette strålende tiltaket for å gjøre barn og unge trygge i vann.

Svømmeaksjonen er Gjensidigestiftelsens største prosjekt og investering noensinne. Den ble påbegynt i 2008, og i 2015 passerte aksjonen 60.000 barn som har fått gratis svømmeopplæring. Kongsvinger svømmeklubb har fått være med flere ganger, og har gode erfaringer med aksjonen. Merk at det ikke er klubben som avgjør hvem som får være med på aksjonen, dette avgjøres av svømmeaksjonen.

Interesserte kan lese mer om Svømmeaksjonen og hvordan du kan melde deg på her.