Tilrettelagt opplæring

Kongsvinger svømmeklubb tilbyr et tilrettelagt kurs for barn og ungdom med behov for litt ekstra oppfølging. Det kan være alt fra vannskrekk til funksjonshemminger som gjør det hensiktsmessig. Kurset foregår i en mindre gruppe i terapibassenget (maks 6 plasser). Instruktør er svømmeskoleansvarlig Bente Ovlien. Hvert barn får individuell oppfølging gjennom instruktør og egen ledsager, som barnet må ha med seg i vannet. Her jobber vi med alt fra å bli trygge i vann til å lære svømmeteknikk, tilpasset den enkelte.

Erfaringene og tilbakemeldingene på tilrettelagt opplæring har så langt vært svært gode. Kurset vil bli lagt ut så snart vi vet når terapibassenget åpner, sannsynligvis i oktober 2015. Hvis du har spørsmål om dette kurset kan du sende en e-post til Bente.