Kursplan for våren 2015

Kjære medlemmer,

Vi har hatt rekordaktivitet i høst, med nærmere 300 barn og unge på våre kurs. I tillegg har vi tilbudt kurs i stup, begynnersvømming for voksne og egne kurs for innvandrerkvinner. Totalt sett har vi mer enn doblet aktiviteten på ett år. Mange av dere er ivrige, og vi får daglige henvendelser om når vi legger ut kursene for våren.

Kommunestyret i Kongsvinger har pålagt Kultur, idrett og fritid å redusere kostnader. Det kan blant annet få konsekvenser for hvilke dager vi i Kongsvinger svømmeklubb kan arrangere kurs, men vi har grunn til å tro at gratisprinsippet ikke vil bli rørt. Vi har den siste måneden jobbet med kommunen for å få til en avklaring og har meldt inn vårt ønske om å fortsette med mandag og onsdag slik vi fikk tildelt fra Kongsbadet i år. Slik det ser ut vil ikke dette bli avgjort før 11. desember i kommunestyret.

Dessverre kan vi ikke legge ut kursene våre for våren 2015 før dette er avklart. Vi vet ikke hvilke konsekvenser dette vil få for tilbudet vårt, men vi håper at politikerne ser nytten i jobben Kongsvinger svømmeklubb legger ned for både sikkerhet og folkehelse, og ikke gir oss dårligere rammebetingelser enn vi har. Det vil i så fall kunne gå ut over kursene vi tilbyr.

Så snart vi har fått en avklaring fra kommunen vil kursplanen for våren bli lagt ut. Dette vil ta noen dager å få på plass. Som vanlig vil de som har gått på kurs hos oss få et lite forsprang med å melde seg på.

Lars Ovlien
Leder, Kongsvinger svømmeklubb