Svømmeaksjonen 2014: gratis svømmeundervisning til barn

Halvparten av landets tiåringer kan ikke svømme. Svømmeaksjonen 2014 har som mål å tilby opplæring til barna som trenger det mest. Nå søker vi skolestartere og SFO i Sør-Hedmark som kan tenke seg å være med.

• Kongsvinger svømmeklubb søker om kurs fra Gjensidigestiftelsen og stiller med sertifiserte instruktører
  • Kursene inkluderer to skoletimer fem dager på rad i uke 23 eller 25.
  • Undervisningen foregår for grupper på 15 barn og vi planlegger å søke om ett kurs for skolestartere/innvandrerbarn og ett for SFO-barn i SFO-tiden

Er din barnehage eller skole interessert i å være med? Kontakt Kongsvinger svømmeklubb ved Solvor Hesbøl for mer informasjon i dag. Fristen er 22. april og det er førstemann til mølla som gjelder.

Målet med Svømmeaksjonen er at de barna som trenger det mest får tildelt gratis Svømmeaksjonskurs. Retningslinjene for tildeling:

• Kurs til utrygge 6-åringer (siste år i barnehagen) prioriteres
  • Kurs til utrygge innvandrerbarn prioriteres
  • Kursene skal ikke erstatte lovpålagt svømmeundervisning i skolen
  • Aksjonen skal være landsdekkende

Les mer om aksjonen hos Gjensidige.