Terese Langlo ny hovedtrener

Christian Hesbøl Bakken reiser i militæren, men vi har vært så heldige å få 26 år gamle Terese Langlo til å ta over som hovedtrener i Kongsvinger svømmeklubb. Hun jobber for tiden som lege ved Kongsvinger sjukehus, og har en lang karriere som svømmer og trener.

Terese begynte å svømme som 8-åring i Eidsvoll svømmeklubb. Hun deltok første gang i junior-NM som niendeklassing, og skiftet etter hvert til Skjetten svømming for å kunne svømme mer. I Skjetten fikk hun individuell bronse på 200 Medley i junior NM, flere sølv- og bronsemedaljer fra stafettlag i junior NM, samt ett sølv på 4×100 fri i senior NM. Hun kommer til Kongsvinger fra Bergen, der hun var svømmeinstruktør ved SiB fra 2010-2015. I tillegg har hun vært personlig svømmetrener med elever fra 5 til 85 år.

Vår nye hovedtrener har mange års egenerfaring med trening, både når det gjelder svømming og styrketrening, og hva som skal til for å oppnå gode resultater. Hun er fortsatt aktiv svømmer og trener seks ganger i uka og er med på det årlige Masters-NM, hvor hun har flere gullmedaljer og mastersrekorder.