350 barn og unge på kurs hvert år

Første halvår har Kongsvinger svømmeklubb hatt 68 barn mellom 0 og 5 år og 151 barn og unge fra 6 til 19 år. Totalt har klubben tilbudt 265 kursplasser fordelt på 38 kurs.

I 2014 var tallene 132 barn og unge mellom 0 til 5 år og 227 barn og unge fra 6 til 19 år. I løpet av året tilbød vi 521 kursplasser fordelt på 57 kurs, og av disse var 25 kurs helt fulle. Fra høsten 2014 har vi også hatt en egen stupegruppe.

I tillegg hadde vi fire grupper på svømmeaksjonen i juni 2014 og fire nye grupper er klare til svømmeaksjonen i år. Svømmeaksjonen finaniseres av Gjensidigestiftelsen. Klubben har også hatt et prosjekt der vi har drevet svømmeopplæring for barn som ikke har blitt svømmedyktige etter ordinær opplæring i barneskolen.

I samarbeid med kvinnenettverket i Sør-Odal har vi også svømmeopplæring for innvandrerkvinner og barn annenhver lørdag før åpningstid i Kongsbadet. Her har vi fått 65 000 kroner i støtte fra Gjensidigestiftelsen.

Hovedandelen av kursdeltakerne våre kommer fra Kongsvinger, men vi har også besøk  fra Eidskog, Nes, Sør-Odal, Nord-Odal, Grue og Åsnes.

Del dette på sosiale medier: