Ny forsikringsavtale fra Norges svømmeforbund

Kongsvinger svømmeklubb har gjennom Norges svømmeforbund forsikringer for sine medlemmer. Fra 2015 er det en ny avtale med Idrettens Helsesenter og Gjensidige om forsikring av lisensierte utøver, og Gjensidige tar også over barneidrettsforsikringen i NIF.

Alle medlemmer opp til 12 år dekkes av barneidrettsforsikringen. I tillegg har Kongsvinger svømmeklubb en kollektiv forsikring i Gjensidige for alle over 12 år, slik at barn opp til 12 år har dobbel dekning.

Medlemmer som har løst lisens omfattes av den nye forsikringen. Det betyr at svært få faller utenfor fellesforsikringene, men det kan være verdt å undersøke.

En viktig nyhet er at belastningsskader nå dekkes på lik linje med andre skader. Ettersom de fleste skadetilfeller som oppstår i svømmeidrettene er belastningsskader vil det gjøre forsikringsdelen i lisensen langt mer relevant enn tidligere.

Les alt om den nye forsikringsavtalen her

Skadetelefonen – 02033 (alle dager 09.00-21.00)
Alle som betaler lisens vil også få tilgang til Skadetelefonen, som er en telefonbasert rådgivningstjeneste med spesialkompetanse på idrettsmedisin. Formålet er å ivareta idrettsutøvere på alle nivåer gjennom behandlingsløpet. Skadetelefonen gir gode råd om skadeforebygging og hva man bør gjøre ved akutte skader.

Andre forbedringer

• Behandlingsgaranti (ulik garanti ift lisenstype)
  • Kvalitetssikret behandlernettverk
  • Spiseforstyrrelser og sammensatte symptomer