Vi søker svømmeskoleansvarlig og instruktører

Kongsvinger Svømmeklubb ble stiftet 13. oktober 1987, og teller i dag snaut 400 medlemmer. Klubben er tilknyttet Norges Svømmeforbund og hovedfokuset ligger på svømmeopplæring. Vi har også en gruppe unge, aktive svømmere. Klubben har ansatt daglig leder i 50 % stilling, svømmeskoleansvarlig i 30 % stilling og hovedtrener i 15 % stilling. I tillegg har vi et intruktørkorps på ca. 15 personer med ulik kompetanse. Kurs og treninger har vi i Kongsbadet, mens kontoret ligger i Engensgate 1.

Vår svært dyktige svømmeskoleansvarlig gjennom flere år har nå bestemt seg for å slutte, og vi søker derfor hennes etterfølger. Vi har dermed ledig stilling som

SVØMMESKOLEANSVARLIG I 30 % STILLING

Svømmeskoleansvarlig er en rent administrativ stilling, og PC’n er det mest brukte verktøyet. Vi bruker tryggivann.no til kurs- og medlemsadministrering. Svømmeskoleansvarlig har også personalansvar for svømmeinstruktørene, og samarbeider tett med daglig leder om utvikling av klubbens aktivitetstilbud. I perioder med planlegging og oppstart av kurs må overtid påregnes, mens det i andre perioder er gode muligheter for avspasering. Stillingen som svømmeskoleansvarlig kan med fordel kombineres med en instruktørjobb. Svømmeskoleansvarlig har kontortid på dagtid, men må være tilgjengelig også periodevis på kveldstid.

Som mange andre idrettslag lever vi sesongbasert, og siden flere av våre instruktører går videre med skole og nye jobber fra høsten av, har vi også ledige stillinger som

SVØMMEINSTRUKTØRER TIMEBASERT

Vi søker først og fremst instruktører til babysvømming, småbarnssvømming og tilrettelagte kurs. I tillegg ønsker vi instruktører med kompetanse innenfor stup, vannpolo og synkronsvømming samt til ordinære svømmekurs i Norges Svømmeforbunds svømmeskole. Vi ønsker også å komme i gang med svømmeopplæring for nybosatte med minoritetsspråklig bakgrunn samt intensive korte kurs for voksne med vannaversjoner.

Vi betaler kurs for ufaglærte som ønsker å bli instruktører av ulike varianter – mot bindingstid. Vi forbeholder oss retten til å teste nye instruktørers egnethet i vann før vi skriver kontrakter. Alle våre instruktører må årlig avlegge livredningsprøven i regi av Norges Svømmeforbund.

Instruktørjobbene er både på dagtid og kveldstid.

Til alle stillingene vektlegges personlige egenskaper. Våre instruktører må ha gode pedagogiske evner, kunne håndtere stress og høyt lydnivå samt like mennesker. Vi trenger instruktører som er ansvarsbevisste og med en interesse for faget.

Spørsmål om stillingen(e) kan rettes til svømmeskoleansvarlig Bente Ovlien (tlf. 971 15 124) eller daglig leder Kate Sønstebø (tlf. 419 33 774).

Søknadsfrist: 23. juni.

Søknad med CV sendes på e-post til kate.ksk@online.no. Tiltredelse 1. september eller etter avtale.