Planer for høsten

Norges svømmeskole er slutt før sommeren og nå er det svømmetrening fram til juni. Svømmehallen stenger terapibassenget 14. juni, og vi vet ikke ennå når de åpner igjen. Det må vi vite før vi kan planlegge høsten, men så snart vi har en idé om når hallen åpner for fullt planlegger vi og legger ut kurs. Optimalt skulle vi gjerne ha lagt ut kursene for høsten allerede, men det er ikke mulig.

Flere av våre dyktige instruktører reiser ut for å studere, og det betyr at det blir en del utskiftninger. Mange fortsetter, også har vi noen under opplæring og kanskje et par gamle som kommer tilbake. Vi er sikre på at vi får en fin gjeng instruktører til å kjøre kurs til høsten, og kommer til å prioritere voksne instruktører på baby, småbarn og begynnerkurs det trygghet og lek er viktigst. Så lar vi de beste svømmerne jobbe med gruppene fra Sel og oppover.

Vår hovedtrener Marek flytter dessverre da han har fått jobb utenbys. Vi søker etter ny hovedtrener, og har sagt at vi skal styrke satsingen på Sel, Sjøløve, Delfin, Hai og treningsgruppe A. Det betyr at vi ønsker å tilby de beste mer halltid, og en rød tråd fra de begynner på videregående kurs. Vi håper også å bygge en foreldregruppe for barn på dette nivået, slik at vi i større grad kan trene sammen, kanskje med andre klubber og delta på stevner også. Er du forelder til barn på Selunge eller høyere vil du høre fra oss snart.

Vi ønsker alle en god sommer, og kommer tilbake med mer informasjon når vi vet mer om rammebetingelsene våre til høsten.